PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu
terug

LOSI TEN-SCTE 4WD SHORT COURSE TRUCK

Geen artikelen gevonden voor: Losi elcar 10-SC-10

.

LOSI TEN-SCTE 4WD SHORT COURSE TRUCK


LOSI TEN-SCTE
De Losi TEN-SCTE is een short course truck voor de serieuzere rijder, al dan niet in competitie verband.
Het is een 4 wiel aangedreven truck met een vergelijkbare constructie als in de 1/8 wereld gebruikelijk: opgebouwd op een lichtmetalen chassis met een centraal tandwiel differentieel, twee korte cardanassen naar de voor en achter differentiëlen (ook met tandwielen) en lange draagarmen met soepel schokbrekers.
De TEN-SCT wordt geleverd als Ready to Run versie en is compleet met besturing, motor en regelaar, en is opgebouwd met voor deze klasse extra sterke materialen. Alleen een accu en lader zitten er nog niet bij, zodat je daar de vrije keus in hebt, bv NiMh of Lipo accu's

Dat de transmissie wel tegen een stootje kan blijkt wel uit de motor die in de RtR versie gemonteerd is, dat is een serieus snelle brushless motor met een hoog koppel, die voor een zeer vlotte acceleratie zorgt, en met een 3 cellen lipo in de buurt van de 100 km/u komt.

Losi TEN-SCTE zijaanzicht

Losi TEN-SCTE zijaanzicht

Net als de andere Losi auto's staat deze auto bekend om zijn perfecte rij-eigenschappen door de goed ontwikkelde ophanging gecombineerd met de sublime schokbrekers ( een van de beste uit de race wereld) kun je over de meest hobbelige ondergrond met een extreme snelheid heen rijden, terwijl de auto toch stabiel blijft.

De ophanging is volledig instelbaar om het rijgedrag naar eigen smaak aan te passen.

Losi TEN-SCTE topzicht
Spektrum DX3e zenderDe Ready to Run versie wordt geleverd met een storingsvrije Spektrum DX3e zender/ontvanger combinatie, dus geen last van andere zenders op een zelfde frequentie, en een enorme, storingsvrije reikwijdte.

Met een Spektrum systeem, wacht je nooit meer op een bezet/vrij kanaal en kunnen er theoretisch 72 gebruikers actief zijn zonder elkaar te storen. Gewoon zender aanzetten, ontvanger inschakelen, 2 seconden wachten voor de automatische scan en rijden maar!
Spektrum's DSM systeem is ook niet te storen met metaal op metaal kontakten.

De 2.4 MHz technologie heeft een ingebouwd failsafe systeem, wat op alle kanalen werkt en in te stellen is. Je hoeft (mag zelfs niet) dus geen externe fail safe te monteren.

 

AVC Advanced Vehicle Control STABILISATIE SYSTEEM

spektrum Advanced Vehicle ControlDeze Losi TEN-SCTE is voorzien van een nieuw, revolutionair stabilisatie systeem, genaamd Advanced Vehicle Control.

Dit systeem zit volledig ingebouwd in de AVC ontvanger.

Het systeem werkt met sensoren en een gyro, en een processor die continu informatie krijgt over welk stuur en gas commando je geeft, en dat vergelijkt met de info over de beweging van de auto die de processor van de sensoren krijgt.
Als de beweging/richting van de auto niet in overeenstemming is met stuur/gas commando's, geeft de ontvanger de benodigde correcties door aan de stuurservo of het gas kanaal.
Wijkt de auto plotseling van zijn lijn door b.v. een hobbel in het wegdek, dan stuurt de auto zelf tegen.
spektrum Advanced Vehicle Control ontvangerOok als de auto uitbreekt in een bocht, wordt dat automatisch gecompenseerd door in te grijpen op het gas en/of het stuur signaal.
De mate van ingrijpen kan ingesteld worden via de zender.
Daartoe heeft de meegeleverde DX2e DSMR zender een dual-rate draaiknop waarmee de instelling aangepast kan worden tussen 0 en 100%

Volgens Spektrum zijn er tests geweest met top rijders op een off-road circuit, waarbij vrijwel iedereen sneller was met dit systeem ingeschakeld dan wanneer ze zonder reden. Dankzij de snelheid waarmee dit systeem werkt, kan het al ingrijpen voordat de rijder ziet dat het mis drijgt te gaan, dat is natuurlijk wel een compliment waard!

Heel goed kun je zien hoe het systeem werkt: als je de TEN-Rally X in je handen neemt, en je beweegt hem linksom en rechtsom, dan zie je de wielen bijsturen: ze blijven in de richting wijzen waar de auto oorspronkelijk naartoe wees. Laat je daarbij de wielen met een bepaalde snelheid draaien, en je beweegt de auto wat heftiger, dan hoor je ook het toerental veranderen.
Dat is de manier waarop het systeem de auto op koers probeert te houden.

AVC control - spektrum
Losi TEN-SCTE brushless motorLosi TEN-SCTE tandwielHet hart van deze snelle truck is natuurlijk de extra sterke borstelloze motor.  Deze 3900KV motor heeft een heel hoog koppel bij lagere toeren.
Om het hoge koppel aan te kunnen hebben de tandwielen ook veel grotere tanden ( MOD 1) dan bij minder sterke motoren gebruikelijk is.
Met een 2 cellen lipo is hij daarmee heel erg snel, maar deze auto kun je ook probleemloos met een 3 cellen lipo rijden, de top gaat dan naar de 100 km/u toe met een waanzinnige acceleratie
Losi TEN-SCTE regelaar
Natuurlijk hoort bij een sterke motor ook een juiste regelaar die voldoende stroom naar de motor kan sturen, daartoe is de waterproof Dynamite Fuze 130A brushless regelaar gemonteerd.
De waterproof AVC ontvanger is aan de zijkant van de digitale stuurservo geprojecteerd.
Losi TEN-SCTE schokbrekers

De schokbrekers van de RtR versie zijn van blauw geanodiseerd aluminium gemaakt, en zijn voorzien van schroefdraad aan de buitenkant.
Door het verdraaien van de veerschotels kun je zo heel makkelijk de rijhoogte van de auto instellen.

Losi TEN-SCTE bumpersZowel voor- als achter is de TEN-SCTE voorzien van grote maar flexibele bumpers die de ophanging beschermen bij aanrijdingen
Aan de achterzijde zijn zelfs spatlappen gemonteerd

specificaties

  LOSI TEN-SCT RtR versie
lengte 524mm
breedte 296mm
hoogte 190mm
wielbasis 334mm
Chassis gehard lichtmetaal
gewicht 3000 gram
banden Eclipse SCT op beadlock style wielen
motor 540 type brushless, 4 polig, 3900KV
regelaar Waterproof, 130A Rating,
 met inschakelbare lipo beveiliging
Type accu stekker EC3
stuurservo losi digitale servo
zender Spektrum DX3e 2.4 GHz
ontvanger AVC ontvanger en elektronise stabilisatie
schokbrekers olie gedempt, blauw geanodiseerd aluminium
body in kleur
Motor tandwiel module M1.0, 16 tands, gemonteerd
lagers volledig kogelgelagerd
Tandwiel Module M1.0,
niet inbegrepen lipo accu, accu lader