PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu
terug

VATERRA HALIX 4WD MONSTER TRUCK

Geen artikelen gevonden voor: VAT electric cars Halix

.

VATERRA HALIX 4WD MONSTER TRUCK

vaterra logo Vaterra Halix 4WD Monster truck
Deze Vaterra HALIX is een grote, bijzonder fijn rijdende Monster Truck, goed voor alle soorten terrein, al dan niet verhard.
De basis wordt gevormd door een 3 dimensionaal gevormd chassis waar alle onderdelen in en aan vast gemaakt zijn. Dat zorgt voor een ongekend sterk geheel.
Deze Monster Truck wordt aangedreven door een super sterke 3300 KV brushless motor en bijpassende waterdichte 70A regelaar.
Heel bijzonder zijn ook de Torque Vectoring Visco differentiëlen waarvan de sperrende werking zich automatisch aanpast aan de slip van een van de wielen
De besturing komt van Spektrum, er wordt dan ook het nieuwste model DX2e zender bijgeleverd.
Maar het meest bijzondere is wel de meegeleverde Spectrum AVC ontvanger: Deze ontvanger heeft diverse soorten sensoren waarmee hij de beweging van de auto in de gaten houdt, en bij plotselinge afwijkingen van de koers automatisch ingrijpt op de stuurservo en de snelheids regelaar om de auto op koers te houden

Vaterra Halix 4WD Monster truck

De Vaterra HALIX Monster Truck  wordt helemaal compleet gebouwd, afgesteld en rijklaar geleverd, Alleen een accu en een lader zijn niet inbegrepen.

SPECIFICATIES

Vaterra Glamis visco differentieelDe Vaterra Halix monster truck heeft twee zeer bijzondere differentiëlen. Deze zijn voorzien van inwendig frictieplaten die weerstand opwekken tegen draaien. Het is zodanig geconstrueerd, dat hoe groter het toeren verschil tussen de linker en de rechter aandrijfas wordt, des te groter de frictie.
Kortom: hoe meer een wiel spint ten opzichte van het andere wiel, des te groter wordt de sperwerking.
Hoe werkt dat:
Een normaal differentieel zorgt dat het linker en het rechterwiel een verschillend toerental kunnen draaien, maar heeft als nadeel dat het het meeste vermogen stuurt naar het wiel wat de minste weerstand ondervindt. Dat resulteert in het spinnen van een wiel wat toch al geen aandrijving kan geven.
Een starre as zou dit ook voorkomen, maar dat geeft weer erg veel wringing omdat beide wielen dan altijd hetzelfde toerental draaien.

Daarom wil je een snelle auto een diff wat een klein toerentalverschil toelaat, maar bij een groter wordend toerental begint te sperren.
Om dat te bereiken wordt een differentieel vaak al met een stroperige siliconenolie gevuld, de tandwielen en de assen die in die vloeistof lopen, worden daardoor al wat geremd.
Op de tekening hierboven zie dat in dit visco diff tussen de 4 kleine satelliettandwielen en het diffhuis stalen platen zitten. Deze satelliettandwielen staan stil als beide wielen even snel draaien, maar gaan draaien als er een verschil in toeren tussen het linker- en het rechterwiel optreedt.
De gaten in deze platen zorgen ervoor dat de tandwielen op een laagje siliconen olie blijven plakken, waardoor ze minder makkelijk draaien. Door de vorm van de tandwielen worden ze ook nog eens harder naar buiten gedrukt naarmate er meer kracht op de tandwielen staat, waardoor ze nog meer weerstand krijgen afhankelijk van het koppel wat er op staat. Bij weinig vermogen laat het diff dus een groter toerental verschil toe (b.v. in langzame bochten) dan bij het uitkomen van een bocht als je veel vermogen geeft, dan wordt de sperwerking automatisch groter en wordt het vermogen beter over de wielen verdeeld.
Dit zelfde principe zit ook nog eens achter de twee grote planeet tandwielen die op de uitgaande assen zitten, ook daar zitten twee stalen platen gemonteerd die voor dezelfde sperwerking zorgen
Dat geheel zorgt er dus voor dat hoe groter het toeren verschil tussen de linker en de rechter aandrijfas wordt, des te groter de frictie.
Kortom: hoe meer een wiel spint ten opzichte van het andere wiel, des te groter wordt de sperwerking.
Vaterra Halix Monsater truck - motorDe 4 polige 3300 KV motor is super sterk en heeft veel trekkracht. Deze 4 polige motor heeft veel meer trekkracht dan een 2 polige motor van gelijk KV getal, en heeft dus ook veel meer vermogen. Natuurlijk is de gehele transmissie op dit grote koppel aangepast. brushless motor
vaterra halix monster truck regelaarOok de bijpassende 70A regelaar is volledig waterdicht.
brushless regelaar
Hij is volledig programmeerbaar en geschikt voor gebruik met 2 en 3 cellen lipo accu's
vaterra halix monster truck ontvangerDe ontvanger is een nieuwe ontwikkeling van Spektrum. Deze AVC ontvanger beschikt over diverse sensoren die allerlei gegevens naar de processor doorgeven, waar met behulp van intuitive software en speciale algoritmes bepaald wordt of de koers van de auto afwijkt van de door de bestuurder opgegeven koers, b.v. omdat de auto van richting veranderd door hobbels of slippen. De ontvanger zorgt er dan voor door in te grijpen op de stand van de stuurservo of de regelaar dat de auto op koers blijft.
De zender beschikt over een instelknop waarmee de mate van beïnvloeding aangepast kan worden tussen 0 en 100%.
Dit werkt zo goed dat bij een test met top-wedstrijdrijders op een circuit vrijwel iedereen sneller was met wat hulp van dit AVC systeem dan zonder.

SPECIFICATIE EN LEVERING OMVANG

  • Levering:
  • volledig gebouwd, en compleet rijklaar
  • vele schaal details
  • Robuust driementionaal chassis
  • waterdichte elektronica
  • 3300KV brushless motor
  • Visco Torque Vectoring differentiëlen
  • Slipper clutch
  • double wishbone wielophanging rondom
  • olie gedempte schokbrekers
  • Vierwiel aangedreven
  • Monstertruck velgen
  • Monstertruck banden
  • incl:
    • Spektrum DX2e zender
    • AVC Stabilisatie systeem
SPECIFICATIES
 HALIX 4WD MONSTER TRUCK
schaal 1/10
lengte 470mm
breedte 340mm
aandrijving 4WD
differentieel visco Torque Vectoring differentiëlen
motor Dynamite 3300 KV
Regelaar 70A, brushless, lipo mode
accu niet inbegrepen, Lipo of NiMh
lader  niet inbegrepen
besturing Spektrum DX2e 2.4 Ghz(inbegrepen)
ontvanger SRS4200 met AVC stabilisatie systeem

WAT HEB JE ER VERDER NOG BIJ NODIG

NiMh LADER & ACCU

Geen artikelen gevonden voor: laderoptie

Geen artikelen gevonden voor: batteries Stickpack

.

LIPO ACCU EN LADER

Je kunt de flux ook gebruiken met lipo accu's, dat geeft nog meer snelheid en acceleratie, en een langere rijtijd.

Geen artikelen gevonden voor: SETLIP6000

Geen artikelen gevonden voor: LIP6000

Om de zender van stroom te voorzien, heb je nog nodig 4 stuks AA penlites, al dan niet oplaadbaar.

Geen artikelen gevonden voor: 17154

Geen artikelen gevonden voor: 17154LA

.