PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu

VATERRA 1/10 RALLYCROSS 4WD BRUSHLESS

Geen artikelen gevonden voor: VAT electric cars Rally

.

VATERRA 1/10 RALLYCROSS 4WD BRUSHLESS

vaterra logo vaterra rally cross 4WD brushlessMooi gedetailleerde en goed rijdende RALLYCROSS FIESTA, 4 wiel aangedreven, met brushless motor, waterproof regelaar, Spektrum DX2L storingsvrije zender met waterproof ontvanger, en compleet Active Vehicle Control, een vanaf de zender instelbaar systeem.wat de auto opvangt bij plotselinge bewegingen
vaterra rallycross brushless chassis open
Als schaal wordt 1/10 opgegeven, maar hij is met zijn lengte van 57cm en breedte van 30cm groter dan een normale 1/10 auto. Dat in combinatie met zijn grotere wielen en lange veerwegen, maakt hem de ideale rally cross auto waarmee je je behoorlijk uit kunt leven op zowel verhard als onverharde ondergrond.

Deze Rally auto is dus een kruising tussen een on-road en een off-road auto. Een on road auto is vaak beperkt met betrekking tot waar kun je er mee rijden: een 1/10 on-road is kleiner, heeft kleinere wielen en heeft een beperkte bodemvrijheid. Daardoor rijdt zo'n auto op een asfalt weg hard en stuurt strak, maar zodra de ondergrond minder egaal is, loopt hij vast.
Veel mensen kiezen dan ook voor een off-road auto, die met zijn grotere bodemvrijheid en grote wielen met zachte banden in terrein heel goed uit de voeten komt. Maar zodra je er hard mee wilt rijden op vlakkere grond, zit juist het feit dat hij voor heel hobbelig terrein en grote sprongen gemaakt is, het strak sturen in de weg.
Een rally auto is is een heel goed alternatief: hij heeft wel grote wielen en een ruime veeruitslag, waarmee hij ook geschikt is voor klinkers, stoeptegels en onverharde ondergrond, maar toch ook als een on-road auto snel en strak stuurt, en op alle soorten ondergrond kan driften en snel van richting kan veranderen, zonder over de banden te rollen.
Kortom: een goed alternatief voor iemand die overal wil kunnen rijden met een snelle, goed sturende auto, zonder dat het om hoge sprongen en echt terrein rijden gaat.
Op het filmpje hieronder kun je dat goed zien:
vaterra 4wd rallycross brushless
De auto is opgebouwd op het badkuipchassis wat door zijn drie-dimentionale vorm een grote sterke en stijfheid biedt. De snelle brushless motor drijft een centrale cardanas aan, die op zijn beurt het vermogen via twee speciale zelf-sperrende diffs het vermogen naar de wielen doorgeeft

AVC Advanced Vehicle Control STABILISATIE SYSTEEM

spektrum Advanced Vehicle ControlDeze Losi TEN-RALLY X is voorzien van een nieuw, revolutionair stabilisatie systeem, genaamd Advanced Vehicle Control.

Dit systeem zit volledig ingebouwd in de AVC ontvanger.

Het systeem werkt met sensoren en een gyro, en een processor die continu informatie krijgt over welk stuur en gas commando je geeft, en dat vergelijkt met de info over de beweging van de auto die de processor van de sensoren krijgt.
Als de beweging/richting van de auto niet in overeenstemming is met stuur/gas commando's, geeft de ontvanger de benodigde correcties door aan de stuurservo of het gas kanaal.
Wijkt de auto plotseling van zijn lijn door b.v. een hobbel in het wegdek, dan stuurt de auto zelf tegen.
spektrum Advanced Vehicle Control ontvangerOok als de auto uitbreekt in een bocht, wordt dat automatisch gecompenseerd door in te grijpen op het gas en/of het stuur signaal.
De mate van ingrijpen kan ingesteld worden via de zender.
Daartoe heeft de meegeleverde DX2e DSMR zender een dual-rate draaiknop waarmee de instelling aangepast kan worden tussen 0 en 100%

Volgens Spektrum zijn er tests geweest met top rijders op een off-road circuit, waarbij vrijwel iedereen sneller was met dit systeem ingeschakeld dan wanneer ze zonder reden. Dankzij de snelheid waarmee dit systeem werkt, kan het al ingrijpen voordat de rijder ziet dat het mis drijgt te gaan, dat is natuurlijk wel een compliment waard!

Heel goed kun je zien hoe het systeem werkt: als je de TEN-Rally X in je handen neemt, en je beweegt hem linksom en rechtsom, dan zie je de wielen bijsturen: ze blijven in de richting wijzen waar de auto oorspronkelijk naartoe wees. Laat je daarbij de wielen met een bepaalde snelheid draaien, en je beweegt de auto wat heftiger, dan hoor je ook het toerental veranderen.
Dat is de manier waarop het systeem de auto op koers probeert te houden.

AVC control - spektrum

De Rally wordt geleverd inclusief Spektrum DX2e zender en AVC ontvanger

Het chassis is aan de onderzijde helemaal glad, zodat het nergens kan blijven haken

Ook de bijpassende 70A regelaar is volledig waterdicht.

De 4 polige 3300 KV motor is super sterk en heeft veel trekkracht. Deze 4 polige motor heeft veel meer trekkracht dan een 2 polige motor van gelijk KV getal, en heeft dus ook veel meer vermogen. Natuurlijk is de gehele transmissie op dit grote koppel aangepast
De Vaterra Rally cross heeft twee zeer bijzondere differentiëlen. Deze zijn voorzien van inwendig frictieplaten die weerstand opwekken tegen draaien. Het is zodanig geconstrueerd, dat hoe groter het toeren verschil tussen de linker en de rechter aandrijfas wordt, des te groter de frictie.
Kortom: hoe meer een wiel spint ten opzichte van het andere wiel, des te groter wordt de sperwerking.

SPECIFICATIES EN LEVERING OMVANG

  • Levering:
  • volledig gebouwd, en compleet rijklaar
  • waterdichte elektronica
  • Dynamite 3300kv brushless motor, 4 polig
  • 4-wiel onafhankelijk geveerde wielophanging
  • olie gedempte schokbrekers
  • vierwiel aangedreven
  • transmissie met metalen tandwielen
  • 2 visco torque vectoring differentielen
  • volledig gekogellagerd
  • Storingsvrije 2.4 GHz Spektrum DX2e besturing
  • otvanger met AVC systeem
SPECIFICATIES
Lengte 568mm
breedte 296mm
wielbasis 333mm
gewicht 1100gram (excl accu)
banden 99mm diameter, Rally Profiel
motor Dynamite 3300kv brushless, 4 polige rotor
aandrijving centrale cardanas, 2 visco torque vectoring differentielen
tandmodule 48dp
lagering kogellagers
zender Spektrum DX2L 2 kanaals 2.4GHz met waterproof ontvanger
ontvanger Spektrum SRS4200 met AVC stabilisatie systeem
servo 313WP waterproof stuurservo
accu niet inbegrepen, 6 cellen NiMh, 2 -3 cellen lipo accu
lader niet inbegrepen

OPTIONELE ONDERDELEN

Deze Vaterra Rally Cross wordt geleverd zonder accu en/of lader.
bijpassende accu's en laders hebben wij natuurlijk ook, kies als stekker optie voor EC3
Voor het complete assortiment accu's, zie lipo accu's
voor het complete assortiment laders, zie lip laders

Geen artikelen gevonden voor: SETLIP6000

Geen artikelen gevonden voor: LIP6000

Geen artikelen gevonden voor: FT680