PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu

VATERRA V100  1/10 TOERWAGEN

Geen artikelen gevonden voor: VAT electric cars touring10*

.

VATERRA V100 1/10 TOERWAGEN

vaterra logo
De Vaterra V100 tourwagens zijn in meerdere versies leverbaar
Hover met je muis over een plaatje hieronder om een grotere afbeelding te zien
Met een touchscreen: tik op het plaatje voor een grotere afbeelding, tik naast het plaatje om te sluiten:
x
Ford Mustang Drift versie
x
Nissan GTR GT3
x
Chevrolet Camaro RS 1969
x
Chevrollet Camaro 2012
x
Chevroley Camaro 1969 - Brushless versie
x
Chevrolet CHP California High Way Patrol
x
Ford Mustang 1967
x
Chevrolet Corvette 2014
x
Ford Mustang 2015
x
Ford F150 1968
x
Chevy C10 19725
x
Chevrolet Corvette 1969
VATERRA CHEVROLET CORVETTE 2014

De Vaterra V100 Chevrolet Camaro ZL1 HIGH WAY PATROL

vaterra v100 high way patrol
met werkende zwaailichten en stootbarverlichting
vaterra high way patrolvaterra high way patrol 2
vaterra camaro compleet
Deze schitterende 1/10 VATERRA V100 toerwagens worden helemaal compleet geleverd, alles wat je nodig hebt om te kunnen rijden zit er bij, inclusief een NiMh accu en bijbehorende  2A snellader met automatische afslag.
De besturing wordt gevormd door een storingsvrije Spektrum DX2e zender met bijbehorende waterproof ontvanger, en een snelle waterproof stuurservo.
De regelaar is ook waterproof en beschikt over een traploze vooruit - achteruit en rem.

De Vaterra V100 touring is 4 wiel aangedreven met een centrale cardanas en twee differentiëlen, en is ook heel geschikt om mee te driften, het enige wat je daarbij nodig hebt is een setje driftbanden.

De ophanging wordt gedempt door 4 oliegevulde schokbrekers met verstelbare rijhoogte

vaterra camaro SS compleetvaterra camaro compleet achterEr is ook een versie met een nog snellere 3300Kv brushless motor i.p.v. de standaard motor met koolborstels. Deze heeft dan natuurlijk ook een bijbehorende  brushless regelaar. Deze set wordt compleet gemaakt met een 2 cellen 3000 mAh lipo accu, en een automatische lipoacculader. Deze lader heeft een uitgangsvermogen van 10W, en zal over de meegeleverde 3000 mAh accu ongeveer 2.5uur doen om hem op te laden, Je kunt dan ook overwegen om (e.v. later) een snellere lipo accu lader te overwegen
Vaterra_Touring-schijfremDe Vaterra V100 is super gedetaileerd met spiegels, veel chroomwerk, diepgetrokken bodies met veel relief en chroom koplamphouders waar je led verlichting in kunt monteren.

Door de fraaie spaakvelgen heen zie je zelfs schijfremmen zitten. (Dit is voor de show natuurlijk, het zij geen werkende schijfremmen).
Links zie je dat de remschijven zelf op de assen gemonteerd zitten, maar de rode remblokken zitten op een steun aan de stuurblokken vast. De remschijven draaiendus met het wiel mee, maar de remblokken blijven op hun plaats.
Vaterra_Touring-aandrijfassen
Zie ook de stevige constructie van de speciale stuurblokken

De aandrijfassen zijn voorzien van speciale kruiskoppelingen die zo gemaakt zijn dat er vrijwel geen vuil in kan komen.

VATERRA V100 LIMITED SLIP VISCO DIFFERENTIEEL

vaterra limited slip visco differentieel
De Vaterra V100 toerwagens hebben een zeer bijzonder limited slip visco differentieel. Het is niet alleen gevuld met siliconen olie, maar heeft inwendig frictieplaten die weerstand opwekken tegen draaien.

Hoe werkt dat:
Een normaal differentieel zorgt dat het linker en het rechterwiel een verschillend toerental kunnen draaien, maar heeft als nadeel dat het het meeste vermogen stuurt naar het wiel wat de minste weerstand ondervindt. Dat resulteert in het spinnen van een wiel wat toch al geen aandrijving kan geven.
Een starre as zou dit ook voorkomen, maar dat geeft weer erg veel wringing omdat beide wielen dan altijd hetzelfde toerental draaien.

Daarom wil je een snelle auto een diff wat een klein toerentalverschil toelaat, maar bij een groter wordend toerental begint te sperren.
Om dat te bereiken wordt een differentieel vaak al met een stroperige siliconenolie gevuld, de tandwielen en de assen die in die vloeistof lopen, worden daardoor al wat geremd.
Op de tekening hierboven zie dat in dit visco diff tussen de 4 kleine satelliettandwielen en het diffhuis stalen platen zitten. Deze satelliettandwielen staan stil als beide wielen even snel draaien, maar gaan draaien als er een verschil in toeren tussen het linker- en het rechterwiel optreedt.
De gaten in deze platen zorgen ervoor dat de tandwielen op een laagje siliconen olie blijven plakken, waardoor ze minder makkelijk draaien. Door de vorm van de tandwielen worden ze ook nog eens harder naar buiten gedrukt naarmate er meer kracht op de tandwielen staat, waardoor ze nog meer weerstand krijgen afhankelijk van het koppel wat er op staat. Bij weinig vermogen laat het diff dus een groter toerental verschil toe (b.v. in langzame bochten) dan bij het uitkomen van een bocht als je veel vermogen geeft, dan wordt de sperwerking automatisch groter en wordt het vermogen beter over de wielen verdeeld.
Dit zelfde principe zit ook nog eens achter de twee grote planeet tandwielen die op de uitgaande assen zitten, ook daar zitten twee stalen platen gemonteerd die voor dezelfde sperwerking zorgen
Dat geheel zorgt er dus voor dat hoe groter het toeren verschil tussen de linker en de rechter aandrijfas wordt, des te groter de frictie.
Kortom: hoe meer een wiel spint ten opzichte van het andere wiel, des te groter wordt de sperwerking.
Vaterra_Touring-
Vaterra_Touring-elektronicaspektrum dx2e zender
De elektronische regelaar heeft diverse instelmogelijkheden, de belangrijkste is dat er een inschakelbare lipo beveiliging op zit, dus als je met lipo accu's wilt rijden beschermt dat je accu's tegen te diep ontladen.
De instellingen zijn vanaf de meegeleverde storingsvrije Spektrum DX2e zender te veranderen.
vaterra brushlessEr is ook een brushless versie leverbaar (nog niet met alle bodies),

Deze is vrijwel gelijk aan de standaard versie, maar wordt geleverd met een 3300KV brushless motor en een 3000 mAh lipo accu plus bijbehorende lipoaccu-lader
Vaterra_Touring-servo
Die wielophanging bestaat rondom uit een double wishbone set-up, dus alle draagarmen hebben een driehoek-constructie, waardoor het geheel zeer stijf is en soepel reageert zonder wringen.
De stuurservo is door een servo saver beschermd tegen overbelasting
Vaterra_Touring- achter

De motor en alle tandwielen van de overbrenging zijn allemaal beschermd door afdekplaten en beschermkappen, zodat er geen steentjes in de aandrijving of tussen de tandwielen kunnen komen.
Vaterra_Touring-zijkant
De Vaterra V100 touring heeft een goede bodem vrijheid, maar is verder zo laag mogelijk opgebouwd om een laag zwaartepunt te creëren, waardoor de wegligging super is.
Vaterra_Touring-voorkant

SPECIFICATIES EN LEVERING OMVANG

spektrum dx2e zender
  • volledig gebouwd, en compleet rijklaar
  • vele schaal details
  • body onder licentie gemaakt
  • waterdichte elektronica
  • double wishbone wielophanging rondom
  • vierwiel aangedreven
  • centrale cardan-as
  •  twee visco sper-differentiëlen
  • incl.:
    • Spektrum DX2e zender
    • accu met EC3 stekker
    • acculader
SPECIFICATIES
  standaard versie Brushless versie
Lengte 378mm
breedte 200mm
wielbasis 260mm
gewicht 1470gram
banden laagprofiel banden op 54mm velgen
aandrijving 4WD, centrale cardanas, 2 differentiëlen.
motor 15t Dynamite, met koolborstels 3300KV brushless 
accu incl. 1800 mAh 7.2 NiMh accu (EC3 stekker) 3000 mAh 7.4V Lipo accu 
(met EC3 stekker)
lader incl. 2A Dynamite automatische  snellader 10W 1.5A lipo lader 
met balancer
zender Spektrum DX2e 2.4GHz en waterproof ontvanger