PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu
terug

XRAY T4 2016 spec

Geen artikelen gevonden voor: X-RAY electric car T

.

XRAY T4 2016 spec

Xray T4 2016 specs header
De nieuwste Xray T4 in 2016 specs heeft veel vernieuwende ontwikkelingen.
Daarmee is hij weer toonaangevend in de 1/10 competitie wereld
Xray-T4 2016 specs
Een van de nieuwe ontwikkelingen is het Active rear suspension systeem wat er voor zorgt dat het toespoor van het buitenste achterwiel in een bocht meer of minder (naar smaak instelbaar) toespoor krijgt. Stel je het zo in dat hij iets meer toespoor krijgt, wan krijgt de achterkant iets meet grip, geef je hem minder toespoor op het moment dat de auto gaat hangen in een bocht, dan gaat de achterkant makkelijker naar buiten, c.q. de auto maakt een krappere bocht
Xray-T4 2016 specs1
Of de het achterwiel meer of minder toespoor krijgt tijdens het overhellen, en/of in welke mate, stel je simpel af door de positie van de aangrijpingspunten van de too links te veranderen
Xray-T4 2016 specs2
Het nieuwe chassis is smaller geworden en geeft iets meer flex, waardoor de auto meer grip heeft. De mate van flex is op verschillende manieren in te stellen
Xray-T4 2016 specs3
De nieuwe motor mount is aan één kant opgehangen aan de achter bulkhead, en de andere kant wordt exact in het midden van het chassis gefixeerd. Daardoor heeft de motor mount geen invloed op de tweak van het chassis
Xray-T4 2016 specs4
De nieuwe bulkheads zijn geschikt gemaakt voor het nieuwe anti roll bar systeem met kogellagers, en is zo ontworpen dat ze een grote besparing in gewicht geven t.o.v. traditionele ontwerpen.
Xray-T4 2016 specs5
Xray-T4 2016 specs 6De nieuwe servosteun wordt alleen exact in het midden op het chassis gefixeerd, de andere kant van de servo wordt hieraan bevestigd d.m.v. een stijve koolstof plaat en een zwevende servo post. Ook dit zorgt er weer voor dat de servo geen invloed heeft op de tweak van de auto
Xray-T4 2016 specs 7

De bovendraagarmen worden gevormd door turnbuckles met kogelkoppen, de positie van de kogelkoppen kan aangepast worden zowel in voor- achterwaartse richting, alsmede korter of langer gemaakt worden. Daardoor is de camber change tijdens het hellen van de auto geheel aanpasbaar.
Xray-T4 2016 specs 8

De nieuwe anti roll bars worden in het midden gesteund door kogellagers waardoor ze heel exact en super smooth kunnen bewegen.

De kit is compleet met een 1.4mm rollbar voor de voorkant, en een 1.3mm versie voor achter.

Als optie is een keur van verschillende roll bars leverbaar.
Xray-T4 2016 specs 9
De nieuwe bumper staat een grote mate van flex toe bij een botsing, maar bij extreem harde klappen krijgt de bumper extra steun van de bulkhead, wat breken van de bumperplaat en/of het chassis voorkomt
Xray-T4 2016 specs 11

De besturing kan (optioneel) op verschillende manieren gemonteerd worden, door de twee pilaren waar de stuurarmen op draaien te verbinden met een koolstof strip wordt het systeem stijver en wordt het stuurgedrag agressiever, door ook nog de aluminium verbinding met het top deck te monteren, krijg je zelfs de meest snelle Stuuruitslag.
Xray-T4 2016 specs 121


Aan de voorzijde is een solid axle gemonteerd wat voor een enorme acceleratie uit een bocht garant staat.




Aan de achterkant is een tandwieldifferentieel voorzien, zodat ook de meest extreme power van de moderne brushless motoren probleemloos op de achterwielen overgebracht kan worden.
Xray-T4 2016 specs12
Xray-T4 2016 specs13

De assen van de wielophanging worden gemonteerd in nylon blokken, waarbij het gat uit het midden is geplaatst. Door de blokken om te draaien kun je zo de positie van de hinge pins veranderen en daarmee de helling van de draagarmen
Xray-T4 2016 specs 14
Er zijn verschillende mogelijkheden voor de lagering van de hinge pins: of een steun uit één stuk voor max. stijfheid, of twee losse blokken voor iets meer flex. De blokken uit één stuk geven meer rechtuit stabiliteit, met de losse blokken krijg je iets meer stuur in een bocht.
Xray-T4 2016 specs 15
Door verschillende inserts voor de hinge pins te gebruiken kun je diverse afstellingen beinvloeden
Xray-T4 2016 specs 21
De draagarmen zijn makkelijk in hardheid aan te passen door de montage van koolstof versterkingsplaten.

Zonder deze platen zijn de armen wat flexibeler en geven daarmee meer grip, maar bij hoge snelheden monteer je de koolstof versterkingen en dat geeft dan weer meer stabiliteit.
Xray-T4 2016 specs22
Xray-T4 2016 specs23

De kogelkoppen voor de bevestiging van de stuurstangen zitten dichter bij elkaar dan van de vorige types, waardoor een andere mate van akkerman is bereikt.
Hiermee kan de auto sneller van richting veranderen.
Xray-T4 2016 specs 24Xray-T4 2016 specs
De flex van het top deck kan aangepast worden, door bv een extra aluminium steun in het midden te monteren wordt het chassis stijver, door de 2 of 4 schroeven van het top deck bij de centrale lay shaft weg te nemen, krijg je juist meer felxibiliteit
Xray-T4 2016 specs 31
Xray-T4 2016 specs 322
De aandrijfassen zijn geheel veranderd van ontwerp met twee koppelingen vlak achter elkaar. Daardoor is een grotere hoek mogelijk, en treedt minder trilling op bij grotere stuurhoeken..
Hudy aandrijfassen zijn van Hudy Spring Steel gemaakt, en zijn daarmee super sterk, maar ook nog een 35% lichter dan vergelijkbare assen
Xray-T4 2016 specs 32
De nieuwe schokbrekers zijn korter maar dikker dan de vorige versies. Daardoor kon het totale zwaartepunt van de auto lager worden ( ook de schokbreker toren zijn lager)
De schokbreker huizen zijn van 7075 T6 lichtmetaal gemaakt, en tezamen met de Teflon zuigers zorgt dat voor een super soepele werking
Xray-T4 2016 specs 33
DE Xray T4 is compleet met een zeer uitgebreide handleiding, niet alleen over de montage van de auto, maar ook wordt heel diep ingegaan over de afstel mogelijkheden en wat je daar mee kan