PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu

TCR LIPO ACCU'S

TCR lipo accu's worden speciaal voor PK Model Racing gemaakt door Kypom, een van de grootste lipo accu fabrikanten.
Dit is mogelijk door de grote specialisatie van PK Model Racing op het gebied van lipo accu's en laders, waardoor we enorme aantallen accu's tegelijk kunnen inkopen van deze lipo fabrikant.
Door deze rechtstreekse import kunnen we een kwalitatief hoogwaardige lipo accu leveren met goede prestaties en echte label waarden voor een relatief gunstige prijs.
Hieronder kun je wat van het productie proces zien voor zover de fabriek dit openbaar maakt, er zijn natuurlijk ook nog wel wat zaken die ze voor de concurrentie geheim willen houden. Een van de dingen die ze niet precies willen laten zien bv is hoe het omhulsel van de cel gesealed wordt rond de aansluitlip van de accu die daar doorheen moet. Dit is een bekend zwak verschijnsel van sommige accu's, waardoor de omhulling van een cel daar lek kan raken, waarna een cel gaat opbollen. Er zijn wel meer redenen waarom een accu bol kan gaan staan (o.a. te diep ontladen, verkeerd laden, hele zware crash, te hoge (> 60C) of lage (< -20C) temperatuur), maar bij deze accu's is deze sealing dusdanig sterk, dat dat niet of nauwelijks voorkomt, zeker niet spontaan.
we mochten van Kypom een klein tipje van de sluier oplichten voor je:
coating 
Hier worden de active materialen van een cel op de separator aangebracht, waarna ze op een rol gespoeld worden.
lipo productie - coating
Deze rollen worden door een droger geleid.
stacking
Hier worden de verschillende lagen gestapeld

Hier worden de cellen geinjecteerd en actief gemaakt
dust 
een laatste controle op onregelmatigheden
testing
assembling

Hier links zie je de voor de eindgebruiker van onze cellen eigenlijk de meest belangrijke fase, waar een belangrijk verschil ontstaat met zo maar een cel.


Alle cellen worden voor ze tot een accupack geassembleerd worden, 3 maal geladen en ontladen, en na de laatste keer worden ze getest op capaciteit en spanning.

Daarna worden de packs samengesteld uit cellen die exact hetzelfde zijn. Alle cellen in een pack zijn dus bij elkaar gematcht.

Daardoor blijven de accu's veel langer een goede prestatie leveren, mits ze natuurlijk op de juiste manier worden behandeld (alleen gebalanceerd laden met een goede lader, nooit te diep ontladen).

Tenslotte worden de cellen die bij elkaar gematched zijn, geassembleerd tot complete accu packs.

De verschillende soorten accu's 

TCR lipo accu



Aan de top staat de speciale 2 cellen (7.4V)  6000 mAh hardcase accu, met een echte C waarde van 40C. Dat betekent dat deze accu continue 6 x 40 = 240A mag leveren, de 10 seconden piekwaarde (=Burst)  ligt zelfs op 480A. In sommige gevallen komen sterke auto's dicht in deze buurt, maar dat is geen probleem natuurlijk. Maar ook als je auto minder stroom trekt, is het toch belangrijk een accu met een goede C waarde te hebben. Een accu die 240A continue mag leveren, heeft natuurlijk veel minder moeite een stroom van 100A te leveren dan een accu van 25C en 4000 MAh, waar 100A de max. belasting is. Juist ook die reserve zorgt ervoor dat je accu langer meegaat en beter presteert.
xh balancer stekkerDe hardcase van deze accu is heel bijzonder, de bedrading komt in een hoek uit de behuizing, en kan alle kanten op zwenken, zowel naar boven, naar voren, als opzij. Daardoor kun je hem vrijwel altijd overal in kwijt.
De balancer stekker is van het XH type, op dit moment de meest voorkomende.
De stekker naar de regelaar kan naar keuze aangepast worden
TCR 3 cellen accu




Van dezelfde kwaliteit is de 3 cellen (11.1V) 4000MAh versie. Door de hogere spanning rijdt een auto daar nog harder mee. De energie inhoud van deze accu is 11.1 x 4.000 = 44.400 en is daarmee dus exact  gelijk aan die van de 6000 mAh 2 cellen accu (7.4x6.000 = 44.400). Dat betekent dus dat als je met deze 3 cellen zo zou rijden dat je net zo hard zou gaan als met de 2 cellen versie, je net zo lang zou rijden. Doordat je harden kunt en waarschijnlijk ook gaat, zal de rijtijd wel wat korter worden, maar dat is inherent aan harder gaan. Over het algemeen is het zo dat als je auto goed rijdt, en je stapt over van een 2 cellen accu naar een 3 cellen accu, je ook een iets kleiner motortandwiel moet gaan gebruiken. Door de hogere spanning van de accu ga je dan toch harder, terwijl je door het kleinere tandwiel wat stroom bespaart tijdens het optrekken en dus toch een behoorlijke rijtijd overhoudt.xh balancer stekker
Ook bij deze accu komt de bedrading in een hoek uit de behuizing, en kan alle kanten op zwenken, zowel naar boven, naar voren, als opzij. Daardoor kun je hem vrijwel altijd overal in kwijt.
De balancer stekker is van het XH type, op dit moment de meest voorkomende.
De stekker naar de regelaar kan naar keuze aangepast worden
TCR 5200 lipo accuNieuw in deze serie is de 2 cellen (7.4V) 5200 30C hardcase accu. Deze accu is  prima in alle 1/10 toepassingen, alleen in zeer veel stroom trekkende auto's zoals grote 1/8 auto's raden we toch aan om de zwaardere 6000 mAh versie te nemen.
De continue waarde van deze accu is 30x5.2 = 156A, dus nog steeds aanzienlijk en nog steeds ruim meer dan de meeste Traxxas accu's om maar een voorbeeld te geven, deze hebben maar een C waarde van 25, terwijl ze toch een stuk duurder zijn!xh balancer stekker

De hardcase van deze accu heeft een iets ander model, de bedrading komt uit recht omhoog uit beide hoeken van de behuizing (de plus aan de ene kant en de min aan de andere - foto is nog niet actueel). iets minder universeel als bovenstaande accu's, maar toch kan dit ook in 95% van de auto's wel een plaatsje vinden.
Ook van deze accu is de balancerkabel voorzien van een XH stekker, en is er een keus aan verschillende accu aansluitstekkers
TCR 6000 mAh 4 cell lipo accu
Ook nieuw in ons assortiment is de 6000 mAh - 40C - 4 cellen accu.
Dit zijn exact dezelfde cellen als in onze beroemde 2 cellen 6000 mAh accu, maar nu per 4 cellen gecombineerd in 1 hardcase.

Dit is makkelijk voor gebruik in 1/8 auto's die op 4 cellen rijden: een 4 cellen accu is in 1 keer te laden met vrijwel elke normale lipo lader, en ook is de extra beveiliging in de auto  makkelijker: er hoeft maar 1 buzzer aangesloten te worden.

xh balancer stekkerOok van deze accu is de balancerkabel voorzien van een XH stekker, en is er een keus aan verschillende accu aansluitstekkers

Geen artikelen gevonden voor: LIP5200

Geen artikelen gevonden voor: LIP6000

Geen artikelen gevonden voor: LIP4003

Geen artikelen gevonden voor: LIP6004

.