PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu
terug

SCHUMACHER MISSION Mi-1

Geen artikelen gevonden voor: Schumacher electric cars mi1

.

SCHUMACHER MISSION Mi-1

Schumacher Mission M1

Schumacher Mission M1 De vierwiel-aangedreven MISSION Mi1 toerwagen van Schumacher is eigenlijk de voorloper van de Mission Mi4, maar maakt gebruik van normale basis materialen in plaats van het high-tech koolstof en lichtmetaal van de veel duurdere Mi4.
Hoewel de Mission 4 dus een doorontwikkeling van deze auto is, maar dat maakt niet dat dit niet een fantastisch goed rijdende auto is, die doordat hij door gebruik van glasvezel iets meer flex heeft en daardoor zelfs een stuk makkelijker af te stellen en te rijden is dan zijn stuggere koolstof broer.
Schumacher maakt altijd heel verstandig van de voorloper van zijn topmodel een leuk geprijsde auto waar geen ontwikkelingskosten meer op drukken
Hierdoor is een hele goede maar betaalbare circuit racer ontstaan, ideaal voor wie gewoon lekker wil rijden, en minder met afstellen bezig wil zijn.

Dit is een ideale basis voor diegene die een eerste circuit auto willen hebben en wil leren hoe je een auto perfect af kunt stellen. Om hard op een circuit te kunnen rijden, heb je een perfect afgestelde auto nodig. Dat is iets wat je moet leren. Uiteindelijk zal een stijve, (dure) koolstof auto in handen van een expert snellere rondentijden kunnen maken dan een flexibeler auto, maar als er aan de afstelling van zo'n koolstof auto ook maar 1 van de meer dan ontelbare verschillende instellingen niet helemaal juist is, is het weggedrag abominabel.
Je zult dus eerst moeten leren hoe je dat allemaal moet afstellen, en wat er gebeurt als je iets verandert.
Een recreatie auto is heel flexibel, zodat hij altijd te besturen is. Als je daar iets aan de afstelling verandert, merk je daar niet zo heel erg veel van.
Bij een stijve koolstof auto is dat precies omgekeerd, elke afwijking is desastreus.
Deze Mission zit daar tussen in: het is een echte competitie auto met de ophanging van een competitie auto, maar doordat het glasfiber chassis iets meer flex toe staat dan een koolstof chassis, worden kleine fouten in de afstelling door die flex-werking iets verdoezeld, zodat er toch nog behoorlijk mee te rijden is. Daardoor kun je meer rijden en experimenteren, zodat je uiteindelijk toch leert hoe je met zo'n auto om moet gaan.

schumacher mission M1 topvieuw

De Mission M1heeft een super laag zwaartepunt, en een narrow (smal) chassis, waarbij de zwaarste delen zoveel mogelijk in het midden geplaatst zijn

Schumacher Mission M1 voorzijde

er zijn twee versies: een volledige kit vorm, en een versie die al voorgebouwd is.

Scumacher Mission M1 V2 vooraanzichtDe Mission Mi1 wordt standaard geleverd inclusief:
alle chassis- transmissie en ophangings delen, kogellagers, foam bumper, body posten en zelfs 4 velgen

Niet inbegrepen maar wel benodigd zijn:

  •  Banden
  • Body,
  • Motor en Regelaar
  • Accu en lader
  • Zender, ontvanger en stuurservo
  • andere toebehoren als verf, bandenlijm etc.
Scumacher Mission M1 V2 motorsteun
Het hart van de M1 is de aluminium motorsteun, niet alleen goed voor de koeling van de motor, maar ook een stevige basis voor de rest van de auto.
Aan de onderkant van de steun zie je ook de spanner voor de snaar die naar het voordiff gaat.
  • Twin Track, ball raced, limited slip ball differentials. With Tungsten Carbide balls. - Offers long life with super smooth action, low rotating mass for awesome acceleration.
  • Tough S1 composite chassis, top deck and shock towers.
  • Rear in-board toe-in options - For excellent traction on slippery surfaces.
  • Front in-board toe-out options - For more front end bite on slippery surfaces.
  • Simple Alloy shock absorbers.
  • Includes front differential for ease of use and transmission reliability
  • Fully Adjustable Camber, Caster, Roll Centre and toe in/out
  • Dual belt transmission - efficient, fast and great run times.
  • Large differential and lay shaft pulleys - Minimizes belt loading without the belt jumping and maximizes belt efficiency.
  • Purple alloy motor mount - Strength and motor heat dissipation.
  • 24 piece ball bearing set - Ultra low rolling resistance, includes ball raced steering!
  • Front and rear anti-roll bars included.
  • Lightweight foam bumper - Weight saving protection.
  • Optimum weight distribution with stick pack lipo layout.
  • Ultra narrow chassis design to minimize grounding on roll.
  • Speed secret parts available to fine tune to all track conditions