PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu
terug

SPRINGSCHANSEN - BAANAFZETTING

Geen artikelen gevonden voor: circuit

Geen artikelen gevonden voor: rampage

.

SPRINGSCHANSEN

springschans groot
De grote XL schans is zowel per stuk als per set van twee leverbaar, bij de set van twee stuks krijg je een vulstuk voor het midden er bij.
Natuurlijk kun je de schansen ook los gebruiken
springschans klein
De grote XL schans is 70 cm breed en 100 cm lang, de hoogte is 30 cm.
De schansen zijn hol, je kunt hem op zijn kop in de kofferbak van een auto leggen, en daarna alle andere spullen die je mee moet nemen er in opstapelen.
Deze schansen zijn heel sterk, ze worden b.v. ook voor cross bikes gebruikt, je kunt er ook gewoon op staan en/of overheen lopen
springschans klein
De Mini Ramp is een stuk kleiner en nog makkelijker mee te nemen: hij is 40cm breed en 56cm lang. De hoogte is 15cm.
Ook de mini Ramp is hol en dus stapelbaar

TIPS VOOR HET SPRINGEN

Springen kan iedereen, het landen wil wel eens geld kosten!
  • zorg dat je de schans recht aanrijdt
  • de auto moet vliegen, d.w.z. hij moet een beetje achterover hangen en eerst met de twee achterwielen liefst te gelijkertijd de grond raken, daarna de twee voorwielen
  • Dat bereik je door liefst een beetje te accelereren vlak voor je los komt van de schans, het dynamische zwaartepunt van de auto gaat dan naar achteren en hij gaat dan automatisch ook achteroverhangen
  • laat nooit je gas los vlak voor het loskomen, dan duikt de auto voorover en boort zich met de neus in de grond.
  • Sommige auto's zeker vierwielaandrijvers met zwaardere wielen, laten zich in de lucht besturen, maar vooral de timing en het gevoel daarvoor vraagt enige oefening:
    • door gas te geven in de lucht gaat de auto achterover
    • door te remmen in de lucht gaat de auto voorover
  • Het is normaal dat de auto met het chassis vlak op de bodem klapt, als je maar zorgt dat de auto vlak landt (links en rechts tegelijk). Het chassis is hier op gemaakt en het voorkomt dat de ophanging tot zijn maximum of zelfs daaroverheen ingedrukt wordt
  • land je niet vlak, dus met een kant eerder dan de andere kant, dan is de kans heeeel groot dat je schade aan de ophanging krijgt, doordat de ophanging overbelast wordt