PK Model Racing is vanaf 1 November GESLOTEN  klik hier voor meer info 

Menu

SPECTRUM TELEMETRIE

Onderstaande telemetrie accessoires kunnen gebruikt worden met Spektrum zenders met telemetrie functionaliteit ( de -S serie),
 en dan moet ook de ontvanger een telemetrie versie zijn.

Geen artikelen gevonden voor: receivers spekrum tele

.

SPEKTRUM TELEMETRIE

SPEKTRUM TELEMETRIE MODULEMet de Spektrum Telemetrie set beschik je over een system om tijdens het rijden informatie van je auto op een display langs de kant af te kunnen lezen. Het systeem bestaat uit een afleesmodule met display, een telemetrie module wat in de auto ingebouwd wordt en aangesloten wordt op je ontvanger, en diverse sensoren die op hun beurt weer op het telemetrie module aangesloten wordt.

Met deze set kun je toerental, temperatuur en voltage van een accu overseinen, en je kunt het system uitbreiden met een sensor waarmee je rondetijden kunt aflezen. Om ronden te kunnen tellen moetje niet alleen de sensor monteren, maar er moet langs de baan ook n trigger staan op de plaats waar je wilt meten. Met n trigger systeem kun je overigens meerdere auto's tellen, je hebt dus per baan maar 1 trigger nodig, en in elke auto die geteld moet worden een telsensor.

Het systeem geeft ook de kwaliteit van de zender/ontvanger verbinding weer

Spektrum telemetrie schermSpektrum telemetrie Spektrum telemetrie aflezer 

Het Module kun je (of je pit crew) in de hand houden, maar kun je ook monteren in het loze gat van je zender waar vroegen de grote antenne van een niet-2.4GHz systeem zat.

Spektrum telemetrie inbouw sensorSpektrum telemetrie sensor
Spektrum telemetrie ontvanger 

Het telemetrie module is heel klein (28x20x12mm) en kan altijd wel een plaatsje vinden in de auto. Dit module wordt aangesloten op je ontvanger, en de diverse sensoren worden op hun beurt weer op het module aangesloten.

Er zijn twee sets: n voor elektro auto's, en n voor Nitro auto's.
Beide sets bestaan uit

  • Een ontvanger module met display
  • Onboard telemetrie module
  • Een RPM (toerental) sensor (0 - 50.000 RPM)
  • Een temperatuur sensor (-37 - 300 C)
  • een aansluitsnoer voor spanningsmeting (3.3-9.9V)

Het verschil tussen het Nitro en het Elektro set zit in het soort temp. sensor en de montage sets, die aangepast zijn op het gebruik in een elektro of nitro auto. Bij een elektro auto kun je de accu spanning (tot 9.9V) meten, bij een Nitro auto meet je de spanning van de ontvanger accu. Zo is ook de temperatuur sensor van de Nitro set geschikt om de temp. van de cilinderkop te meten, bij de Electroset zit een sensor die de temperatuur van de accu spanning kan meten.

De sensor en/of trigger voor het tellen van rondes en meten van rondetijden is apart verkrijgbaar.